tiistaina, heinäkuuta 02, 2013

kaikkee ihanata

Oivoi kun elämä on niin ihanaa nyytteen. Golffi alkaa pikkuhiljaa sujumaan (tasotus jo 46 woohoo ha), oon ehtiny näkee jo paaaljon kavereita, dieetti etenee (viides viikko) ja täähän on helppoo ku heinänteko. Ei vaan voi olla paska fiilis kesällä! Töissäkin olis ihan kiva käydä, mutta tässä nyt lomaillaan ainakin elokuun puoleen väliin. En valita. ;) En malttais odottaa nordic fitness expoa. Ihan huippukovatasoinen expo tulossa enkä tosissaan oo päässy kattoon kisoja sitten 2010. Oon menossa tsiigaamaan myös pro-kisat silloin lauantai-iltana. SUPERIA!



Torishoppingkia. Ah! Voi kunpa joka päivä pääsisi torille ostamaan tuoreita vihanneksia ja marjoja. Ainut mistä en oo niin fiiliksissä on ne lokit. Hyi. Yök. Vihaan lintuja ja ku ne on niin röyhkeitäkin.

Hankin myös viimein parin vuoden miettimisen jälkeen valkoset conssit. I LOVE EM!


Sain pientä päivitystä dieettiin, rasvat hieman lisäänty ja mukaan astu kalorivaihtelut. Tämä siis meinaa sitä, että enää ei vapaapäivinä ateria II (päivällinen) kuulu hiilarinlähde, siis riisi pasta tai peruna. YHYY! Tuntuikin hieman oudolta vedellä semmonen määrä riisiä jos en ollu käyny salilla. :D MUTTA! Oon hyvin onnessani kun sain takaisin laturibanaanin ah!


Tänään väänsin pt-reenin jälkeen wokkia! Hyvää oli, mutta ens kerralla teen ne wokkivihikset itse. Tuppaa kaupan valmispusseissa olemaan aina vähintään porkkanaa, maissia, papuja tai kaikkia kolmea. Meinaan maissia en saa syödä (sokeri) enkä näin ollen halua vihreitä papujaan popsia. Vesikastanjoiden luulin olevan ok, mut niissä olikin about 100kcal /100g. Muuten ei mitään väliä, mutta dieetillä on vähän pakko hifistellä. :) Oon jopa alkanu korvaamaan tuoreita vihanneksia lisäparsalla. Jostain syystä oon alkanut pitää sen mausta, ja kun se on tosi terveellistä niin miksikäs ei. Kylmänä tosin ei uppoa mitenkään päin.

Treenattiin tänään rinta-olkapää. Piti olla selkä ja haaberit mut nyt ei ollu selkätreenifiilis, joten vaihdoin paikkoja.

Tasapenkki tanko
Vinopena kp.
Ristitalja

Takaolat maaten penkki
Viparit sivulle (yksi käsi kerrallaan, tuesta kiinni pitäen ja seisten "vinossa")
Superina etuolat maaten penkki tanko + mutkatanko leualta niskan taa ja takaisin

Hieman on epäselvästi kirjotettu, vaikea selittää. Lopussa hapotti niin, etten meinannu saada enää käsiä nostettua ilman tankoa. Hyvä jumppa. :) Jari muuten sanoi, että tässä samaisessa treenissä voi ihan hyvin vetää vaikka olkapäät ekana, jos ne on tärkeämmässä osassa kuin rinta. Ihan hyvä vinkki. Oon aina jotenkin ollut siinä uskossa, että ns. isompi lihasryhmä tulee tehdä ekana. Myös mun treeniohjelmassa lukee että ekana rinta, joten oon sen myös tehnyt niin. Mulla olkapäät on nyt lähes tärkein lihasryhmä saada kehittymään, joten voisi kokeilla tämmöstä ens viikosta alkaen.


Ihana hikinen pärstä. Kyllä on toisinaan aika tuskaa treenailla näin kesällä jos on huono ilmastointi. Musta tuntuu, että mun salilla ei oo mitään ilmastointia. Ihan sama mitä on päällä niin yhtä paljon hikoilet. Ihan jäätävä niagaran putous joka treenissä. HUOH! No mutta, mä oon tottunut pitämään aina treenissä pitkähih. ja/tai pitkiä pöksyjä. Imee hyvin hikeä eikä mulla oo tuskanen fiilis vaikka lämmin oliskin. Ei saa siis valittaa. Pitkä ja kylmä talvi edessä! ;)

Oon lukenut nyt Kaisa Jaakkolan hormoonidieetti-kirjaa ja oon ihan pyörällä päästä kaikesta siitä tiedon määrästä. Huomasin itsestä monen monta asiaa, jotka voisi olla paremmin ja joita pitäisi huomioida myös ravinnossa. Rasva esim. voi alkaa palaa rivakammin tietyistä paikoista, jos vaikka vaan kiinnittää tarpeeksi huomiota unen laatuun. Ja syötyjen hiilareiden glykeeminen indeksi, glykeeminen kuorma ja insuliini-indeksi saattaa vaikuttaa suurestikin kropan "muotoon".  Insuliiniresistenssi ja hormoonien tasapainottaminenkin ovat tosi mielenkiintoisia juttuja. Kannattaa lukea ehdottomasti jos kropan toiminnot kiinnostavat! Kirjastostakin löytyy tämä kirja. :)

Eipä tässä muuta ihmeellistä. Kiirusta on pitäny taas, mutta ei haittaa. Himassa nyhjöttäminen olis vaan surullista kesällä :D

-Metu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti