perjantaina, heinäkuuta 19, 2013

herranjestas ja kaikkea mukavaa

Onnistuin selkeesti sohaisee mehiläispesää :D Kaikki ylilaudan anonyymit bodarit täällä kertomassa mielipiteitään mulle. Kiitos vinkeistä !

Mä mietin pitkään viittinkö huomioida näitä provoja ollenkaan ja congrats saitte huomioni!
Niin kauan ku täällä huudellaan anonyymina niin mua ei kiinnosta. On kaksi eri asiaa sanoa asiansa asiallisesti sekä huudella ja ymmärtää (tahallaan) väärin mun sanomiseni. Hence the reason että poistin sen lyhyen tekstin pätkän kokonaan yhdestä postauksesta. Sanoinkin kaverille, että näemmä joka ikinen lukija ymmärsi sen väärällä tavalla koska kirjoitin sen tosi kärkevästi. Mun moka että ees avasin suuni siis tässä tapauksessa. :)

Sit mitä tulee näihin "palautteisiin". En tajua mistä jengi on repinyt sen, että elämänasenteeni on se että "mä oon täydellinen oon niin fitness jeejee" :D HAHAH! Tähänkin asiaan tietäisitte totuuden jos olisitte lukeneet tätä tai edellistä treeniblogia pidempään. Mä en ole lähelläkään täydellisyyttä TAI pidä itteeni parempana kuin muut. Oon senkin sanonu monen monta kertaa. Ihailen monia henkilöitä ja esim. treenaajia joilla hienot fysiikat. Mäkin olen monelle kateellinen, mutten katkera ja kyllä muakin vituttaa välillä syödä sitä samaa parsaa ja kanaa joka päivä mut hei, mulla on nyt isompia tavoitteita elämässä ja menen valkun ohjeilla eteenpäin... TÄLLÄ HETKELLÄ. Kirjoitan tätä blogia itsestäni, en muista joten kerron vaan mitä mä itse olen mieltä asioista. Se mitä mä sanon itsestäni ei koske muita muttei se myöskään meinaa että vain mun tapa elää on se oikea. Niinkun oonkin sanonut, tää että tähtään body fitness -kilpailuun on vaan yksi tavoite elämässä ja sen jälkeen katsotaan jatketaanko sillä linjalla vai meinaanko ns. palata normaaliin elämään ilman ruokavaakaa. Tällä hetkellä se kuitenkin kuuluu mun arkeen, koska a) olen valmentajan antamilla ohjeilla välidieetillä = en lipsu b) haluan saada parhaan mahdollisen kehityksen = lihatalkoot. Sitten kun on luotu hyvä pohja ei tarvitse enää viilata pilkkua kaikissa asioissa. Sitä voi olla mitä mieltä tahansa kumpi saa nopeammin tuloksia, minä grammalleen ohjeilla vai joku muu jotenkin sinne päin. Molemmat vaihtoehdot ovat varmasti hyviä ja sopii erilaisille ihmisille (kilpailija vs. omaksi ilokseen treenaava). Mä vaan nyt satun maksamaan tästä valmennuksesta sen 140e kuukaudessa, joten mikähän olisi pointti lipsua kun oon ihan itse valmennuksen hankkinut. Hohhoijjaa.

Tää koko homma alunperin lähti siitä, että mä hankin valmentajan ja halusin tästä projektista laittaa ylös treenejä sekä fiiliksiä ja kuvia. Myöskin siksi etten asu Suomessa vuoden ympäri ja näin ollen ajattelin, että ehkä jotkut kaverit haluavat lukea mitä tapahtuu ulkomailla kun en heitä usein näe. Sitten kun halusin alkaa höpöttää muistakin asioista ku treeneistä päätin vaihtaa bloggerin puolelle ja here I am kertomassa ihmisille mun treeneistä, elämästä ja siitä maitorahkasta.

Sitä mä vaan en ymmärrä myöskään, että miten voi kaikkia anonyymeja niin ****sti ärsyttää fitnessblogit. KUKA NIITÄ KÄSKEE LUKEMAAN??? Pikkuvinkki, sulje se täbi niin ei ärsytä. Vai onko se sittenkin kiinni siitä omasta saamattomuudesta? Eräskin minulta kysyi että pitäskö hänenkin perustaa blogi ja laittaa kuvia kanafileistä. Noh hei vastaan sulle tässä. ALOITA IHMEESSÄ! Saattaisin jopa lukea sitä. ;) Ei kai se teiltä pois ole jos joku muu postaa vaikka joka päivä kuvia kaurahiutaleista ja valkuaisista, miten se vaikuttaa teidän elämään? Niin just, ei mitenkään. Ja jos sulla kerran oli enemmän annettavaa lukijoille kun mulla niin hei good for you haluutko mitalin?! Blogien pointti ei varmaan kumminkaan ollut kilpailla muiden kanssa :D Mä laitan tänne just niitä kuvia mitä huvittaa eikä todellakaan kaikki liity mihinkään fitnekseen. Fitness on urheilulaji eikä elämäntapa... MINULLE! Muille se voi olla juurikin tuo elämäntapa ja se on ihan fine. Mun elämäntapa vaan on terveellinen ja käyn salilla. Ei siitä sen enempää. Tää on vähän sama ku pitäs selitellä jollekin miksi en juo tai miksi noudatan ruokavaliota. NO JUST SIKSI KUN MÄ HALUAN ja että sulla olis kysymistä! Mä vaan kirjottelen ja lukekoon ken tahtoo. Annan vinkkejä dieettiruokiin/herkkuihin sekä myöskin jotain treenivinkkejä ja otan myöskin mielellään vastaan valideja vinkkejä. Sellaisen, joka ei tähtää suoraan fitnesskilpailuihin ei tarvitse mun mielestä punnita ruokiaan. Jos haluaa saada treenituloksia, tulee syödä tarpeeksi terveellistä ruokaa ja treenata kovaa. Kaikkien ei tarvi käydä vaan salilla jos se ei tunnu omalta jutulta. Minäkin käyn esim. hotjoogassa ja bodyattackissa sit kun on sen aika.

(selvennys: sopii tähän blogiin mutten koskaan postaa fb)

Vähän hyppii ja pomppii asiat. Tää nyt alkaa vaikuttaa selittelyltä mitä halusin välttää, mutta ehkä pieni selvennys oli paikallaan joillekin. Tämänkin saa ymmärtää väärin ja musta saa olla mitä mieltä tahansa. Anonyymina on aina helppo huudella tuntematta henkilöä ollenkaan. Ei mun ookaan tarkotus miellyttää kaikkia ihmisiä maan päällä. Vain niitä ihmisiä, jotka on mulle tärkeitä. Kun te anonyymit lauotte näitä totuuksia että kuinka kauan oon treenannu, oon mies, oon h* niin kuin paljon mua kiinnostaa ottaa kantaa niihin? Se on pelkkää provoa ja sillä halutaan ihan yhtälailla huomioh****ta. :) Siksi ohitan ne olankohautuksilla, koska en oikein voi tehdä muuta. :D Kirjoitan teille ihanille nyymeille seuraavan postauksen mun treenihistoriasta kun se näyttää kiinnostavan ;) Ja voin sanoa että se on pidempi kuin 3kk, mutta kuten moni muija on varmaan tehnyt, vaikka treenais kuinka paljon jos ei syö tarpeeksi ja vetää viinaa ja mättöö niin ei sitä kehitystä vaan tule. Paitsi huonoon suuntaan. :) Mä oon tehny ne "virheet" elämässä, nyt ei enää tarvitse kun tietämystäkin on kilokaupalla enemmän kun esim. 7-8 vuotta sitten.

Dodiin! Enpäs tienny viittinkö samaan postaukseen laittaa kuulumisia mut heitetääs nyt sit kumminkin vaikka sekin varmasti ärsyttää jotakuta. ;)

Tällä viikolla käytiin kaverin kanssa katsastamassa se The Tall Ships Races Helsinki 2013 Hietalahdessa. Upeita botskeja kannattaa käydä kattomassa!


Viime viikolla ostin Stockalta tollaisen Lékuén höyrykääreen. Ihan hiton nopeesti saa tehtyä perunat ja parsakaalit mikrossa sekä viimeisimpänä tein valkuaisista munakaan. Suosittelen! Hintaa tolla muistaakseni oli about 30e mutta tää ainakin mulla tulee olemaan ahkerassa käytössä ja otan sen myös Madridiin mukaan.


Eilen kävin taas faijan kanssa pelaamassa golffia, ekaa kertaa läpi koko kierros. Kyllä se alkaa sujumaan, pelasin isollakin kentällä tasan omaan tasotukseen (46) vaikka driverit ja muut jäi himaan. Otettiin golfauto koska en olis jaksanu pelaa koko kierrosta kävelleen hahaha laiska.



Aerobisista sen verran mitä teen, niin 30min aina puntin päätteeksi 2-3 kertaa viikossa. Oon nyt ihan syttynyt tollaseen luistelulaitteeseen! Persus ja reidet saa kyytiä ja sillä sais myös vedettyä ihan mielettömän HIIT-treenin. Kunpa mä saisin tollasen kotiin. Ei taida mahtua:( En oo mikään superinnokas cardio-bunny joten vaihtelen eri laitteita sen 30min aikana, jotta aika kuluu nopeammin. Ipadilta olis kiva kattoa sarjoja, mutta valitettavasti nettikin on niin peeaska siellä, ettei onnistu. Mutta kannattaa ihmeessä kokeilla tota laitetta jos semmoinen salilta löytyy!




(puhelimen taustakuva ;)

Tässä näitä selfie:itä joita kaikki niin rakastaa lol. Joo sellasta tänään että mulla oli tuo pinkki paita päällä ja treenitoppi alla kun ennen pidin aina normaalia toppia (gina tricot) lisäksi siinä välissä. Nyt vaan sattui käymään niin, että sumokyykkyä tehdessä huomasin peilistä että nännit näkyy läpi paidasta ahahahahah vähän noloo. :D Laitan varmaan jotku imetystyynyt ens kerralla topin alle. Miksköhän kerron tästä täällä. :D


Tämmönen jumppa tänään:
Alkuun jalanheitot yms. sekä foam rollausta jaloille.
Etukäteisväsytyksenä reisikoukistusta maaten (pari lämppäsarjaa + 3x10-15)
Sumokyykky (kahden penkin välissä) 25kg levypaino käsissä 3-4x20
Jalkaprässi leveä 3x 15 (120kg + kelkka)
Lantionnostot 4x 15-20 (about 50kg)

Tossa reisikoukistuksessa kannattaa kiinnittää huomiota siihen, ettei jännitä pohkeita/nilkkoja näin auttaen takareisiä. Nilkat löysänä niin liike menee parhaiten sinne oikeeseen lihakseen. Jos yksin treenaan niin autan aina ne vikat toistot juurikin jännittämällä nilkkoja.

Lisäksi olisin vielä halunnu tehdä pyllypumppaukset taljassa mutta tuli kiire hierontaan. Hierotutin etureiskat sekä forkut. Ai herran jee ku reiden sivut olikin kipeet (niinhän ne on aina rullailtaessa) sekä forkut niin läjässä että hieroja luuli et jossain on joku ihme luu kun se olikin jänne. SATTUI! Mut sepä se, vaikka onkin aina käytössä VersaGrippsit niin silti puristusvoima on taas aika lähellä nollaa mikä taas tekee kaikista vetoliikkeistä tosi haasteellisia. Viimeksi forkut on hierottu vissiin maaliskuussa, eli aika kauan aikaa kesti ennen ku alkoivat taas oireilemaan. :) Nyt ne sit huutaa hoosiannaa saa nähdä miten käy huomisen pt-treenin.

Jeebadi eipä tässä muuta. Mustikassa tänään käyty ja seuraavaksi pelaamaan Cluedoa ;) Huomenna aamulla lähtö kohti Tampesteria ja Fitfarmin pt-päivää. Sunnuntaina taas Fitness-päivä eli posettelua tiedossa! Saas nähdä jos jotkut kuvatkin saisin tänne. On muuten sunnuntaina 7 viikkoa dieettiä takana. Kamalan nopeesti mennyt tämä aika, ei ees oo tuntunu siltä että koko kesä dieetattu. Ei vaan saa ryhtyä possuttelemaan sit ku alkaa taas offi ku muuten tällä välidieetillä ei ollu mitään virkaa :D

Hyvää viikonloppua!

-Metu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti