keskiviikkona, lokakuuta 30, 2013

Workout essentials

Kun on kauan aikaa treenannut treenivälineiden kanssa, on todella outoa treenata ilman. Tässä mun tärkeimmät vehkeet, joita ilman en yleensä salille lähde veivaamaan mitään lihasryhmää.

1. RANNETUET. Mulla käytössä GASPin tuet sekä FASTin. Edelliset ovat kovempaa ja jämäkämpää materiaalia, joten tykkään niistä enemmän. Lisäksi FASTin tuet on molemmat täysin samanlaiset. Meinaan tällä sitä, että siinä on mun mielestä kaksi saman käden tukea :D En tiiä onko tullut moka, vai ei koska ongelma ratkeaa sillä, että toiseen käteen se tuki laitetaan vaan toisin päin. En liiemmin tykkää, mutta menee jos ei muita ole. :) Ilman näitä olkapää/handutreenit tuntuu oudoille, erityisesti pystypunnerruksessa tuntuu, että ranne falskaa vaikkei näin välttämättä tapahtuisikaan. Mulla kuitenkin on vasen ranne murtunut pari kertaa eikä se ole enää entisensä. En voi esim. suoralla tangolla tehdä hauiskääntöä lainkaan, vaan pitää olla vähintään jonkunlainen mutka(tanko). Parempi siis, että treenaan tuilla kuin ilman, ettei tule turhia vammoja. Rannetukien käytössä tulis aina huomioida, että ne todellakin vedetään reilusti ranteen PÄÄLLE eikä niinkään alapuolelle, sitäkin näkee saleilla aika paljon. Tällöinhän RANNEtuen idea katoaa.


2. PAINONNOSTOVYÖ. Mulla tietty Schiekin pinkki pitää olla vähän tyttömäinen ;) Mulla on tällä hetkellä vyö kokoa S, mutta huomasin juuri, että jos dieetillä lähtee vyötäröstä yli 5cm niin pakko hankkia XS-kokoa. Löytyy myös Better Bodiesin vastaava. Koin kuitenkin, ettei se sovi mulle, mutta se on kumminkin varalla just siksi ettei mun tarvitse lyhyillä lomilla raahata näitä kamoja eestaas maasta toiseen. Tätä voisi periaatteessa käyttää missä tahansa liikkeessä, mutta itsellä käytössä oikeastaan vaan kyykyissä sekä maastavedossa. Toisinaan myös pystypunnerruksessa seisten tehtynä. Ainakin mulla pysyy pakki paremmin kasassa jos kyykkään vyön kanssa vaikkei mun kyykkypainot todellakaan ole isot. Jos joskus on vyö jäänyt himaan en koskaan tee esim. just mavea isoilla painoilla.


3. Versa Gripps. Kolmas ja tärkein näistä! Joskus nää on jääneet vaikka reissun jälkeen matkalaukkuun ja veetutus on ollut salille päästessä suuri. Joskus oon jopa lähtenyt hakemaan, koska vetoliikkeissä nää on mulla ihan must olla. Forkut (forearms) mulla jumiutuu samantien niin pahasti, että kaikki liikeet jossa pitäisi puristaa sattuu. Ottavat siis hittiä ihan turhaan, jos pitää käyttää kaikki energia puristamiseen. Ennen käytin kankaisia vetoremmejä, ja ne olikin ihan ok kunnes kokeilin nahkaisia. Totesin että hitto kun on hyvät ja blaa blaa, mutta kun versoihin vaihdoin niin voi huh huh. Vetoremmit on vaan niin surkeet ja käytän niitä vain ihan pakkotapauksissa. Ei ne pidä mitään versoihin verrattuna :D Esimerkkinä ylätaljassa voin tehdän sen versoilla siten, että sormet sojottaa kattoon = en purista sormilla ollenkaan. Näissäkin tosin saattaa olla malleissa eroja, koska just meidän forumilla joku selitti ettei versat käy kaikkiin liikkeisiin ku sormet hikoo/loppuu sormivoimat yms. Itse en oo moista huomannut enkä enää vaihda vetoremmeihin koskaan. Tai siinä vaiheessa kun ei näilläkään enää jaksa pitää tangosta kiinni, on aika käydä forkkuhieronnassa ja se auttaa (sattuu) 4 real. Näin on mulle käyny kahdesti, eli about 2-3kk välein ja joka kerran jälkeen on taas voinut treenata pitkään ilman kipuiluja. Aion ostaa toiset Versat, jotta on sitten taas kahdessa maassa omansa. :D Kyllähän jotkut sanoo, että puristusvoimaakin olisi hyvä treenata ja että esim. mavessa pitäisi tehdä sen mukaan mitä sormet jaksaa. Itse en vaan koe tarpeelliseksi kehittää sitä, sillä sillon menis mavetreenit ketuiks ku ei tuntuis missään. Mä en haluu mitää hugeja suonikkaita Kipparikallen forkkuja hahaha.


4. SPIBELT-LANTIOVYÖ. Ihan huippu juttu. Näyttää miniltä, mutta sopii isoimpiinkin puhelimiin. Oon kokenut itselle huonoiksi kädessä pidettävät puhelikotelot, ne vaan ei pysy paikallaa jos on pitkähih. paita. :(


En nyt kyllä joo äkkiseltään keksi miksi kukaan ottaisi matkakorttia/puuteria mukaan esim. lenkille, mutta se ei nyt olekaan tämän kuvan pointti. :D Vaan se, että minipussukkaan mahtuu helposti enemänkin tavaraa. Ja isommatkin luurit menee iisisti, mä nyt jouduin tekemään tän ratkaisun koska sattumoisin tällä galaxylla otan kuvat. :)


Treeninaama. Tein myös sen mitä en kuvitellut ikinä tekeväni. Meinaan ostin mikkihiiri-kuulokkeet. Mun mielestä ne näyttää kellä tahansa vähän pöljältä, mutta oli pakko hankkia kun menee puolet treenistä aina siihen että nappikuulokkeita saa tunkea korviin. Ne vaan ei kertakaikkiaan pysy ja asiaa ei yhtään helpota tuo tragus-lävistyskoru. :) Ekan käytön jälkeen oli hyvä fiilis, sata kertaa parempi äänentoisto (en kuule sitäkään vähää mitä ennen muiden puhetta yms). Ainut, että noita korvakoruja on sen verran monta että nyt hieman painaa ne korujen piikit ihoon. Noh aina ei voi voittaa :D


Wadup mitäs tässä tapahtuu? No treenikengät ja tukipohjalliset pakastimessa tietty. Kuulemma hajujen pitäs lähteä. Toimii se mun mielestä aika hyvin, tosin en kauan ehtiny pitämään. :) On meinaan meikänkin treenikassi alkanu ottaa sellasia tuoksuja että hyi yök. Pitäs varmaan joku wunderbaum tunkee sinne sisälle. :D Enpä ole ennen tähän ongelmaan törmännyt, edes sillo kick boxing aikoina kun säärisuojukset hais kitkerälle sukkahielle ja laatalle hahaha.

Ja sit arvatkaas mitä!!! Mun kaveri oli käymässä viime viikolla Barcassa. En valitettavasti päässyt käymään siellä, mutta sain paketin. Toivoin salmiakkia ja pakuriteetippoja. Tippoja ihan varmuuden vuoksi siksi, että täällä niin moni on nyt kipeenä ja mä oon aina tervehtynyt pakuriteetä käytettyäni parissa päivässä. Kattokaas mitä mä sain!!!



Kiiiiitttti Helge ihanaaaa<3
Kortti ja yks salmiakkiaski oli vähän ottaneet osumaa jostain vesisateesta? :D


Mikään ei kyllä vedä vertoja kunnon salmiakille. Täältä saa vaan limasiä hedelmäkarkkeja. Voin sanoa, että on sellanen tahtojen taisto etten vetäse kaikkea kerralla ;D Oon nyt pitänyt kerran viikossa tosissaan cheat mealin, mutta useimmiten se on mulla koostunut ylimääräisistä karkeista. Oon todennut, että mulle paras tapa ne ateriat on toteuttaa ns. sosiaalisissa tilanteissa. Eli jos joku pyytää ulos syömään yms. En jaksa alkaa kotona väsäämään mitään erityistä ruokaa kun sitä jää aina yli ja syön liikaa. Ja kun mä aikuisten oikeasti tykkään siitä mitä mulla ruokavaliossa lukee. Call me weird but tän hetken lemppari on ihan vaan riisi ja jauheliha, jossa ei oo MITÄÄN muuta seassa ku vähän sipulia, valkosipalia ja suolaa. Omnom.

Mainitsin tossa vähän aika sitten salivaihdosta. Noh eihän se ihan menny niinku strömsössä ku ne sitten siellä uudella salilla vaatikin espanjalaisen tilinumeron. No eihän mulla sellasta ole enkä haluaisikaan, kun niitä löytyy jo 4 kappaletta. Mutta ei mulla taida olla muuta vaihtoehtoa.... :( Meinasin käydä tsekkaamassa kolme muuta salia tästä läheltä, mutta toi on 4real hyvällä paikalla, hyvät vehkeet ja halpa. Kuten sanottu, aina ei voi voittaa. Ja tokihan mun vuokranmaksu helpottuu tooosi paljon kun espanjalaiset pankithan veloittaa 45e YLIMÄÄRÄISTÄ jokaisesta ulkomaan pankkisiirrosta.... wtf nii joo. Tosin semi ahistavaa laittaa yhtään euroo yhteenkään pankkiin tässä maassa tässä taloustilanteessa haha :D

Tänään taas mavepäivä. Jostain syystä kumminkin (olisko lihashuollon puute) alaselkä oli jumissa jo ekassa liikkeessä, joka oli t-kulmasoutu, niin jouduin sen tekemään aika pystyssä. Meni vähän harakoille rutistukset mut ei kai se nii justiinsa. Mulla oli tasan tunti aikaa tehdä koko puntti, joten tulipahan sykittyä oikein kunnolla lyhyillä palautuksilla. Mavettelutkin jäi hyvin kevyiksi, joskin ihmeen painavalta se 60kg tuntui, vaikka sen pitäs olla lämmittelypaino. Olkapäät (erityisesti takaolat) meni ihan jäätävään pumppiin, muut ei sitä välttämättä huomaa, mutta mää huomaan ison eron. Jes! Mulle kun ei oo suotu olkapäitä geneettisesti. Jos valaistus on just oikea niin jotain ehkä näkyykin.... ;D Ei onnistunu selän levitys kun kädet tärisi.


Unia! Tää lähtis torstaina Granadaan jee :)

-Metu

2 kommenttia:

  1. hei minkä kokoset noi sun versat on ? s vai m ?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on kokoa S (toinen ranne luun päältä 15cm, toinen 16cm), mutta milliäkään ne ei tosta enää kiristyisi, joten mulle just oikean kokoiset, ellei jopa xs olisi pitänyt olla. Pro-mallista S tarkoitettu juurikin ranteeseen joka on 15,2-17,8cm :)

      Poista