maanantaina, lokakuuta 21, 2013

Motivaatio hukassa ja normaali syöminen

Nyt on kyllä motivaatio jossain kateissa. Jos löydätte palauttakaa tänne asap! En tajua mistä tää johtuu, ei oo piiiiitkään aikaan ollut mitään ongelmaa lähtee salille vaan päinvastoin lepopäivät on ollu syvältä. Mutta nyt, venytän ja venytän salille lähtöä ja sit lopulta välillä totean, että ei nyt kyllä kykene menen huomenna.

Huonoja treenejä ollutkin pari kappaletta viime viikolla, oon vaan haahuillu ympäriinsä enkä yhtään keskittynyt tekemiseen.... tai noh kyllä eilenkin luulin, että oli surkee treeni mut joka selkälihakseen sattuu, joten ei kai se ihan penkin alle sit mennykään. Ehkä tää fiilis johtuu siitä, että en enää tykkää tosta salista (vielä pari viikkoa ni vaihtuu!!). Ehkä siitä, etten ikinä treenaa tohon aikaan lauantaisin. Jostain syystä mä en tykkää jumpata kun on lähes tyhjä sali viikonloppuisin? Muttei se ihan täynnäkään ole kiva, koska sit saa odotella ja ihmetellä. Tuntuu, että mä kaipaan sellaisen treenaavan ilmapiirin ympärilleni, jotta saan itsestäni eniten irti. Vaikken sit kumminkaan ikinä kiinnitä muihin juuri yhtään huomiota? whyyyy.


Alkaa käydä vähän kuivaks nää peilikuvat hahaha.

Mä värjäsin lauantaina hiukset itse (tai kaveri värjäs) ekaa kertaa varmaan 4 vuoteen. Kaupan värit oli tosi huonoja (mun) hiuksille, mutta nyt löysin "nature's hair colorin". Ei oo PPD, parabeeneja, hajusteita, alkoholia, ammoniakkia, silikonia tai muita usein allergisoivia aineita ja vaikka mä valitsinkin sen kaikista vaaleimman värin niin ei tullut kutinaa tai muuta (vaaleissa on tietty vetyperoksidia). Ainut, että vasta käytön jälkeen boxin läheisemmällä tarkastelulla selvisi että PPD on vissiin korvattu PDTS:llä, muttei oo ilmeisesti yhtä allergisoiva aine ainakaan. Oon kuullu niin monta juttua siitä kuinka ennen on voinut värjätä ihan normaalisti hiuksia ja sitten tullut niin paha allergia eikä enää ikinä voi värjätä... hyh sitä en halua mun normaali hiusväri on perus maantienharmaa eli ei minkään värinen :D Noh eniwei, tuleekin paaaaaljon halvemmaksi värjätä kotona + väritkin on paremmat hiuksille/iholle kun kampaamotuotteet. Tää myös peitti kokonaan punapigmentin hiuksista, joka ennen ainakin on mulla saattanut jäädä snadisti näkymään. 16e mahd luonnollisesta kotiväristä versus 100e kampaamossa leikkaus ja väri ei paha diili. :) Ens kerralla vois ottaa hieman tummemman.


Eilen aamupäivällä järkättiin brunssi itse ! Ai että mä rakastan brunsseja. Ainut, että puuttui yksi todella oleellinen osa: karjalanpiirakat ja munavoi :( Mutta olis vaan ollut liian vaativaa alkaa täällä niitä vääntämään, joten tällä kertaa jäi välistä.


Tuli taas syötyä aika paljon muttei kuitenkaan huonoon oloon asti. Ehkä oon oppinut jotain viime kerrasta :D Croissanteista sen verran, että ehdottomasti parhaat löytyy näköjään niin suomessa kun espanjassakin pakastealtaasta. Tulee ihania rapeita ja kuohkeita omnom.

Eilinen brunssimenu:

Croissantit
Patonki
Serrano-kinkku
Brie-juusto
Philadelphia-tuorejuusto
Vuohenjuustosalaatti
Suomalainen pannukakku
Hedelmäsalaatti
Appelsiinilohkot
Nutella, Kermavaahto, Marmeladi
Milkan Tuckeksi- ja Oreosuklaa
Kahvia, teetä, omena- ja appelsiinimehua

Tänä aamuna kun taas väänsin samaa aamupalaa kun aina eli munakas ja puuro niin kämppis siinä väsäsi samalla omaansa ja kyseli tapansa mukaan mun ruoista. "Etkö koskaan kyllästy samaan"? No en. :D Smoothieita kyllä tekisin jos olisi blenderi mut näillä mennään nyt. "Sit ku sun kisat ohi niin palaatko takaisin normaaliin"?

Niinpä, mikä on normaali? Sanoinkin, että se on vähän suhteellinen käsite. Lisäselvityksenä sain, että "nii alatko juomaan jnejne..." Heh heh, tässä kohtaa tajusin että nää luulee, että tää on joku väliaikainen juttu. Mulle normaali ei ole sitä, että palaan entiseen minään. Ja ei, en todellakaan ala ryyppäämään ei kai se muilta pois ole jos mä en juo, tai vaikka kävisin selvinpäin ulkona. :D Mulle kertakaikkiaan riittää ne joka viikonlopun (tai edes kuukauden) darrat ja kropan muokkaus on nyt se ykkösjuttu ja se, että jaksan nostaa isoja romuja haha siihen yhtälöön ei se viina kuulu. Jos mun ekat kisat jää viimeisiksi, niin mulle normaali on sitä, että pidän ruoka-ajoista kiinni sekä myöskin tarkkailen riittävää proteiinin määrää joka aterialla sekä sitä, että saan myös pehmeitä rasvoja tarpeeksi päivän aikana. En kuitenkaan ole supertarkka, mutten myöskään ala jokaiseen ruokaan tunkemaan kermaa tai kastikkeita kun en niitä nytkään kaipaa. Toisinaan joo, mutten itse tee ruokaa sillälailla. Oon myöskin yrittänyt selittää (tuloksetta) että nyt OFFILLA yritetään pitää paino samassa/voi vähän nousta ja että silloin mulla on cheat mealeja ja voin syödä mitä lystää, en kuitenkaan pidä cheat-päiviä jolloin koko päivä mätetään safkaa kurkusta alas. Hyi siitä ei saa itelleen muuta kun huonon olon. Sitten ensi vuonna KISADIEETILLÄ ollaan todella tarkkoja ja tulen soveltamaan mahdollisimman vähän/ei ollenkaan, silloin pitää olla entistä ahkerampi kaupassakävijä ja ruoanlaittaja. Suoraan sanottuna ruokavalion noudattaminen dieetillä on mulle 187453 kertaa helpompaa kun nyt kun ei tartte olla niin supertarkka :D

Mä oon taas ollut ihan käsittämättömän laiska viikonloppuna, en saanut mitään koulujuttuja aikaseks. Mua masentaa mun kurssit eikä kiinnosta opiskelu :D Hyvää viikkoa!

-Merkku

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti