sunnuntaina, joulukuuta 07, 2014

#6: Koivet ja berberi kasvuun

Ihanaa itsenäisyyspäivää!

Luukku #6 takaa aukeaa jalkatreeni! :D

Mulla on viimeaikoina ollut vähän vaikeuksia saada tehtyä treenejä kunnolla. Treenaaminen oli kivaa kisadieetin jälkeen, mutta jossain vaiheessa se alkoi tökkimään. Alkoi tuntumaan, etten saa annettua itsestäni kaikkea salilla. Tuntuman löytyminen esimerkiksi selkätreenissä onnistuu suunnilleen joka toinen kerta. Oon kokeillut uudenlaisia liikkeitä ja tehnyt toisenlaistakin treeniä kuin mitä mun saliohjelma sanoo, mutta tuloksetta. Kokeillut oon nostaa painoja sekä myöskin laskea. Jalkatreeni on aina ollut mun lemppari, mutta tuntuu että sekin on mennyt nyt sellaiseksi perhanan häseltämiseksi. En pysty kunnolla tekemään kyykkyjä enkä prässiäkään, sillä tulee ikävä paine lantioon. Olisi varmaan taas aika palata ihan sinne perusasioiden äärelle ja lopettaa sellainen ylimääräinen husaaminen. Isot perusliikkeet onnistuvat huonosti ilman, että selkä ottaa osumaa ja koska mä tykkään tehdä persaustreenejä, niin oon sitten niitä myöskin tehnyt lähes joka kerta erilaisten supersarjojen muodossa, sillä sinne takaosastolle saan joka kerta huiman poltteen. Supersarjoista pidän myös siksi, että hikeä lähtee enemmän kun jostain syystä mä nykyään hikoilen todella vähän. Viimeisimmän jalkapuntin tein huppari päällä pitkillä housuilla enkä nyt mitenkään kauheen märkä ollut. Ilmastointi on tosi kovalla molemmilla saleilla (toisella on jotain 19 astetta), voiskohan johtua siitä vai onko mun kropassa joku vikana? :D Eniwei, kuvailin touhukalenteria varten tyhjällä salilla jotain liikkeitä omasta treenista, ja ajattelin nyt sitten myös jakaa teille mun lemppariliikkeitä.

Teen aina lämmittelyksi kyykkyjä tangolla pari sarjaa x 15-20 toistoa. Lyhyet venytykset välissä ja heti uuteen sarjaan.

Viime kerralla siis aloitin treenin smith-kyykyillä. Viimeaikoina mulla on ollut selän kanssa ongelmia, sillä en oo päässyt hierontaan pitkään aikaan ja alaselkä on kunnon solmussa. Sain siis ohjeeksi tehdä boxi-kyykkyä. Tohon voisi helposti laittaa enemmänkin painoa, mutta mä pidin painot pieninä ja tein sarjat enemmänkin pumppaavana liikkeenä. Video kovin lyhyt kun muokkailin sitä luurillä ensin.


fiiliksen mukaan 4-5 x 12-15 toistoa

Seuraavaksi tein prässiä, siitä nyt ei ole kuvia eikä videoita. Tämä liike tuntuu mun kropassa luontevimmalta, jos oon hieman irti penkistä. Jalat lasken max 90 kulmaan, mutta pohjasta pitkällä liikeradalla on myös ihan hyvä tapa. Mulla se lantion paine on aika ikävä, enkä siksi tee niin. Tätä on kiva varioida leveällä ja kapealla jalkojen asennolla. Yleensä teen 1-2 sarjaa loppuun yhdellä jalalla pumppaillen, ottaa muuten hanuriin aika kivasti! Itseasiassa mun tapauksessa prässi ottaa missä tahansa asennossa nimenomaan takaosastolle... hyvin hermottunut arse :D

3 sarjaa x 10-15 toistoa

Seuraavaksi kokeilin uutta liikettä, jonka näin joskus aikanaan Miichelle Svendsenin/Nathalia Melon instagramissa eli kuten videolla. Kyseessä on kuminauhakävely. Kuminauhan tulee olla kireä jalkojen alla, jotta jalat/persus joutuu tekemään työtä, että pystyt pitämään jalka-asennon leveänä koko ajan. Voin kertoa että sattuu! :D Siitä perään sjmv. Edelleen kumpparin tulee olla kireällä, jotta polte tuntuu. Joskus on kiva tehdä erilaista treeniä kevyillä painoilla keskittyen vain tuntumaan.


2-3 supersettiä

Väliin tein leveitä hyppyjä, jotta sain sykettä korkeammalle. Enpä kauheesti laskenut sarjoja enää tossa vaiheessa vaan tein enemmänkin fiiliksen mukaan. Loppuun taas pudotussarjoja seisten reiden loitonnus (kunnolla sitä painoa sinne) sekä reiden ojennuslaitteessa jalannostoja, joka näkyy videolta. Tää on musta aivan hc berberiliike, melkeinpä paras sellainen! :D On kyllä sellasta bikinifitnesspersesitätätätota-treeniä ettei oo tosikaan, mutta välillä mä tykkään hifistellä. Tuntuu sitten ne raskaat perusliikkeet taas joltain. :)




Pumppaa pumppaa tyttö pumppaa! xD

-Metu xx

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti