tiistaina, joulukuuta 02, 2014

#2: Kisarapskaa part 2

#2 luukun takaa paljastuu Tampereen kisaraportti.

Jyväskylän kisojen jälkeen sunnuntaina siis palattiin ruotuun ja ohjelmassa oli tietenkin vanha ruokavalio, aamuerobinen sekä kova jalkatreeni. Ja olikin muuten sellanen jalkapuntti, että oksat pois. En kävellyt kunnolla useampaan päivään, joka tietenkin vähän huono juttu kisaviikolla. Kovat treenit kerää nestettä kroppaan, mutta kai ne saatiin sitten kuitenkin ihan hyvin ajettua pois kisapäivään mennessä.

Haikee fiilis. Kisadieetin viimeinen porrastreeni jättärillä kaverin kanssa. <3

Mä aina tykkäsin aamulenkeistä. Oli niin hyvä fiilis aina sen jälkeen.

Toinen kisaviikko meni mulla jotenkin superrauhallisesti, sillä tiesin koko ajan mitä odottaa ja mitä mun tulee tehdä milloinkin. Sillä viikolla ei ollut mitään paikasta toiseen säntäilyä tai sen kummempia järjestelyjä. Ainoastaan kisabikinien naruja piti lyhentää. Liimalla ei meinaan saatu hyvin kuppeja pysymään paikoillaan ja yhdestä kisakuvasta näkee, että tissi meinaa tulla esiin haha. Myös sivuasennossa muistan tunteneeni, että kohta lähtee kuppi kävelemään. Koko kisaviimeistely meni edellisviikon perusteella jo ulkomuistista ilman mitään panikoimista. Vettä sain juotua tosi hyvin joka päivä (se on yleensä mulle se ongelmallisin) ja muutenkin fiilis oli tosi rauhallinen ja mulla oli sellanen kunnon flow päällä.


Torstaina tehtiin kaverin kanssa reissueväiksi raakasuklaata ja paistettiin riisipiirakoita. Ne oli ne parhaat kisan jälkeiset herkut!

Tämä kunto on muisto vain...

Perjantaina aamulla heitettiin värit päälle ja päätettiin lähteä aikasin ajelemaan kohti Tamperetta, jottei missään nimessä tulisi kiire kuten edelliskerralla. Käytiin Addun outletissa Vantaalla, mutta too bad mä en voinut sovittaa mitään vaatteita kisavärin takia (shoppailin silti kjeh kjeh). :D Tampereella käytiin heittämässä kamat Holiday Inniin ja päätettiin alkaa laittamaan toista Protan kerrosta, jotta tällä kertaa päästäisiin hieman aikaisemmin nukkumaan. Saatiin aikaiseksi pieni jännitysnäytelmäkin, kun oltiin saatu maalattua puolet kropasta ja Protan-kisaväri loppui kesken. Ei mulla käyny mielessäkään, että se olis voinu loppua koska meille sanottiin että Jan Tanaa monta purkkia ja Protania taas riittäisi yksi kolmeen kisaan. Kello oli jotain 17.30 siinä vaiheessa ja iski pieni tänka på että mistäs nyt sitten väriä tähän hätään. Helena raukka joutui väsyneenä lähteä ajamaan Body Actionille meidän autolla, eikä hän ees tienny missä BDA on tarkalleen. Sillävälin mä soitin sinne, että pitäisivät auki edes 5min pidempään, jotta saadaan väri hommatua. Onneksi saatiin väri ja levitys pääsi jatkumaan. Kiitos siitä huoltajalle sekä BDA:n myyjälle!! Siinä sitten värin kuivattua kävin taas rekisteröinnissä Ilveksessa ja mentiin siitä suoraan tiimiläisen Elinan kanssa Fitfarmin toimistolle väritsekkiin. Tuomio oli, että samat värikerrokset, mutta hieman enemmän Jan Tanaa vaan iholle. Check! Siinä tulikin pari sanaa vahdettua tiimiläisten kanssa, mutta lähdettiin samantien takasin hotellille päin.

Loppuilta otettiin lunkisti, halusin tehdä kaiken päinvastoin kuin edelliskerralla eli kaikki ylimääräinen höntsäily pois. Viini kouraan ja kumman kaa teeveestä! Voiko enää olla parempi kisapäivän aatto?

Vähän oli kylmä aamulla.


Yöunet jäi semisti lyhyeksi, mutta hyvin mä silti nukuin. Aamulla kuudelta muistaakseni aloitettiin väri levitys, sillä mun meikkiaika oli 11.00-12.00 ja sitä ennen piti levittää kaksi värikerrosta. Olin tarkoituksella ottanut hotellin mahdollisimman läheltä kisapaikkaa eli Tampere-taloa ja siitä käveli sinne jotain 5 minuuttia. Kiirehän siinä sitten kuitenkin tuli yllätys yllätys, mutta saatiin jotenkin väännettyä tukkaa kuosiin. Kumpikaan meistä ei siis erityisen hyvin osaa tehdä mitään kampauksia ja lopputuloskin oli ehkä hieman lässähtäneen näköinen lavalla. Eli siis ei vaan tarpeeksi laitetun näköinen, vaikka pidinkin siitä todella yksinkertaisesta tyylistä. Olin kumminkin tyytyväinen siinä mielessä, että olis se voinut olla kamalampikin, ens kerralla taas tietää että paljon enemmän tupeerausta kehiin. Ja edelleen en mä siellä SM-kisassa näillä massoilla olisi kuitenkaan pärjännyt, joten ei jääny ketuttaa yks lässähtänyt kampaus etten saanut finaalipaikkaa xD

Taaskin hieman tunkkainen mutta whatever.

Siinäpä mä sitten taas lähdin kiireellä meikkiin, joka olikin siis kisapaikalla. Mut meikkas sama henkilö kuin edelliskerralla ja vaikka yritin sanoa miten haluan luomivärit niin silti ne oli yhtä mustat kuin edellisenä viikonloppuna. Meikkaaja ymmärsi väärin tälläkin kerralla, mutta koska mä oon näissä sellainen "ihan sama meni jo" -tyyppi niin en taaskaan valittanut. Ensi kerralla tiedän vaan VAATIA tiettyä lookkia. Oon liian kiltti tämmöisissä asioissa. :D Olin tällä kertaa hyvin ajoissa kisapaikalla ja sainkin hyvän paikan yhdestä huoneesta. Mulla oli tosi hyvin aikaa vaan olla ja laittaa kamoja valmiiksi sekä makoilla. (Ainiin tähän pakko kommentoida, että luin jonkun blogusta kommentin, jonka kirjoittaja oli siinä käsityksessä, että kisaajat makaavat lattialla lavan takana siksi, ETTEIVÄT PYÖRRY. Siis ihan oikeesti?). Sen pointti on saada nesteet liikkeelle pois jaloista!


Hyvin oli aikaa ottaa myös selfieitä x)

Takahuone-eväät. Giantteja oli moni kehunut joskus aikanaan niin pakkohan se oli saada sellasta maistaa.

Jossain vaiheessa sain sitten vähän taas syödä ja seurailin lyhyempien sarjojen meininkejä. Meinasi taas tulla vähän kiire biksuliimauksessa jne. mutta se johtui vain siitä että alakerrasta piti siirtyä aikaisin yläkertaan lavan taakse, jossa meillä edelleen oli ihan hyvin aikaa pumppailuille. Muistikuvat on aika hatarat, muistan vaan, että seistiin jonossa odottamassa omaa vuoroa ja tällä kertaa mua ei juuri jännittänyt. Tiesin, että oon paremmassa kunnossa kuin viikkoa aikaisemmin (paransinhan sijoitusta 20 pisteellä), joten kun jono lähti liikkumaan kohti lavaa niin yritin vaan hymyillä ja vetää vatsaa sisään. Millään muulla ei ollut väliä. Mä vähän vaan kompuroin jo heti alkuun kun lavassa oli joku väli ja korko upposi siihen pariin otteeseen line upissa. :D Siitä sitten vertailuihin ja sitä rataa.



(kaikki kisakuvat osoitteesta pakkotoisto.com)

Siellä sitä pällisteltiin taas, mutta tällä kertaa pääsin mukaan siihen kunnolliseen kisafiilikseen ja lavalla oli oikeesti ihan kivaa. :D Voi sitä fiilistä kun oma numeroni kutsuttiin ekaan vertailuunSiis oikeesti. Minä? Kuulin kun huoltaja kannusti katsomossa. Annoin sillä hetkellä kaikkeni (paitsi noh se hymy ei kyllä ollut paras mahdollinen), poseeraukset, käännökset ja kaikki.

1 vertailu!





Kuvia katsoessa en mielestäni mokannut mitään pahasti. Aina poseja voi ja pitää parantaa, joista erityisesti tuo takapose on aina ollut mut vahvuus, mutta se ei ollut mikään nappisuoritus näissä kisoissa. Harjotus tekee mestarin. Mutta kuten kuvista näkyy kun mua verrataan muihin ykkösvertailun kisaajiin, niin multa puuttuu ihan kokonaan olkapäät... siis ihan oikeasti. Yhdestä pisteestä jäi se finaalipaikka uupumaan, mutten ihmettele pätkääkään miksi. :D

Lavan takana fiilis oli huikea. En kuitenkaan ollut varma, olenko jatkossa ja olinkin aika skeptinen asian suhteen. Mun kumminkin käskettiin lähteä hakemaan kisakoruja alakerrasta just in case koska olinhan ekassa vertailussa. Odotettiin ja odotettiin. Viimein tuli lista ja mun nimeä ei ympyröity. Olihan se vähän pettymys, muttei kuitenkaan mitään itkua tai muuta ollut lähelläkään. Mä olin huikean tyytyväinen siihen, miten kaikki sujui tällä kerralla. Mä jäin vielä jännäämään miten Elinan käy, halusin tietää mikä sija sieltä napsahtaa. :) Ensitöikseni hain vettä ja sipsiä nam!

Lavastettu kuva. Ei se noin hyvää ollut.

Kisan jälkeen pakkasin kimpsut ja kampsut ja treffasin pihalla Helena the huoltajan. Hän oli mulle ostanut kisalahjan aww kiitos vielä siitä!!! Harmi kun ei tullut kuvaa otettua. :( Päätettiin lähteä ajamaan takaisin Espooseen samantien, mullahan oli evästä autossa, jotta ei nälkä tulisi. ;) Oi sitä fiilistä ku pääsin käsiksi omatekemiin raakasuklaisiin. Vaan eipä ne kauheen hyvin onnistuneet ja maistu lähinnä arselle hahhaa.

Hieno kuva.

Illan cheat meal.

Matkalla pysähdyttiin Ideaparkissa ja extemporee mä ostin ranet! En ikinä osta mitään hesen raneja mutta nyt olin ne kyllä ansainnut ja oli namia!:D Illalla kävin vielä syömässä Denny's pizzariassa. Alkuruoaksi valkosipulileipää... oli "vähän" liikaa siinä yhdelle ihmiselle ja pääruoaksi ihan jäätävän kokoinen pizza. Oli se kyllä hyvää, mutta olo ei ollut mitä parhain jälkeenpäin. :D 





Seuraavana aamuna meillä oli varattuna Kämpin brunssi. Oli sekin oikein hyvää, erityisesti ne mehut! Mutta en nyt enää toistamiseen 40e maksaisi siitä lystistä meinaan ei se nyt niiiiin hyvä ollut. Sandron vegebrunssi sata kertaa parempi ja edullisempikin voin suositella!

Meikki tässä kuvassa aivan karsee. Mutta menköön.

Huomiseen!

Metu xx

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti